ابله سرنوشت

shura

 

آهنگ «رودخانه» را بشنوید از گروه موسیقی دو نفره «های‌ایتوس و شورا».

سیروس شهراد، نویسنده و آهنگساز جوان ایرانی است که نام «های‌ایتوس» را برای خودش انتخاب کرده. او که قبلا با یک گروه موسیقی در بریتانیا کار می‌کرده، با شنیدن صدای زنی جوان جذب سبک او شده و مدتی با او در آشپزخانه کوچک آپارتمان‌اش تمرین کرده.

 سیروس بیشتر می‌نویسد، کتاب نقد می‌کند، ویدیوهای کوتاه می‌سازد، موسیقی الکترونیک می‌سازد و دی‌جی معروفی هم هست.

او با الکساندرا دنتون «شورا» دختر جوانی که جذب صدایش شده، آنقدر تمرین کرده تا توانستند کارشان را در استودیو ضبط کنند. می‌گوید برای انتشار اولین آلبوم خودش، پیش از تشکیل این گروه دو نفره، پنج سال مداوم و جدی کار کرده بود. «رودخانه» اولین کاری است که بعد از این آشنایی به وجود آمد.

حالا در مورد آنها گفته می‌شود، «های‌ایتوس و شورا» دو خواننده و آهنگساز مقیم لندن هستند که گروه دو نفره‌ تازه‌نفسی را تشکیل داده‌اند با موزیک‌ویدیوهایی که با امکانات کم ساخته می‌شوند اما جذاب و قوی هستند.

سیروس یا همان های‌‌ایتوس با صحنه‌هایی از رقص در فیلمفارسی‌های مختلف و آواز هایده و داریوش ویدیویی تهیه کرده که طبق نظرهای زیرش، بیشتر با استقبال غیرفارسی‌زبان‌ها روبه‌رو شده.

از گروه دو نفره «های‌ایتوس و شورا» موزیک‌ویدیوی «ابله سرنوشت» را ببینید که با امکانات خودشان ساخته‌اند و هر دو در آن حضور دارند؛ شاید اسم آهنگ، نام کتابی باشد از ایوان تورگنیُف.

در این کار گفته می‌شود، ضرب‌هایی از یکی از آهنگ‌های محبوب «دیزری» در دهه نود میلادی شنیده می‌شود ولی کاور محسوب نمی‌شود.

بعضی از طرفداران این گروه می‌گویند، وقتی این ترانه را با این ویدئو دیده‌اند برای مدتی از هر نوع فکر و ذهنیتی پاک شده‌اند و فقط ریتم و حس این تصاویر و موسیقی در پسزمینه ذهن‌شان مانده.

نظر شما