نوای کمانچه سهیل مُخبری بر متالیکا

می‌توانید نوای ساز کمانچه را روی هارد راک تصور کنید؟ سهیل مُخبری توانسته…

بخشی از آهنگ «هیچ‌چیز دیگری مهم نیست» را از گروه هوی‌متال آمریکایی متالیکا با کمانچه‌نوازی سهیل مخبری بشنوید:

سهیل مخبریشاید به دلیل احساس‌ و علاقه‌اش نسبت به گروه هوی متال متالیکا، همه تلاشش را کرده تا با هماهنگی و توازن ساز کاملا ایرانی کمانچه، وسط آهنگ‌های متالیکا، کاری کند که شما را در مورد نوع آهنگی که می‌شنوید، مردد نگه دارد.

سهیل جوان ۲۲ ساله‌ای‌ست که شاگرد اردشیر کامکار بوده و کمانچه را به نرمی و مهارت و استادانه می‌نوازد، برای همین آهنگ «رستاخیز» را در اولین آلبوم‌اش که مهرماه ۹۲ منتشر شد، به اردشیر کامکار تقدیم کرده چون معتقد است او رستاخیزی در کمانچه‌نوازی به وجود آورده.

او در اولین آلبوم‌اش به نام «دروج» ساخته‌های خودش را از ۱۶ تا ۲۲ سالگی به تنهایی در ۹ قطعه نواخته.  یکی از این قطعه‌ها «اردیبهشت» است. به نظرم پر از درد و دلتنگی است. خودش گفته اردیبهشت ماه تولدش است. آن روز که این آهنگ را ضبط می‌کرده، آنقدر دلش گرفته بوده و غمگین بوده که این حس در آهنگ‌اش درآمده.

آهنگ «اردیبهشت» از آلبوم «دُروج»:‌

سهیل، برخلاف رویه موسیقی سنتی که از نوجوانی در پیش گرفته و برخلاف نواختن در کنسرت‌های فولکلوریک ایرانی، شیدای گروه سپیدمتال و هاردراک ِ متالیکاست.

بعضی از کارهای او را اینجا گوش کنید.

او موفق شده نوای غریب کمانچه را بین بخش‌های مختلف به عنوان سولوی بعضی از آهنگ‌های این گروه متال، بنوازد و به این موسیقی سنگین، آرامش و آسایش غریبی ببخشد. به قول بچه‌های اهل موسیقی، او به راحتی توانسته کاور سولوهای گیتار متالیکا را با کمانچه انجام دهد.

نظر شما