کتاب «فیلم» درباره فیلم دیدن

می‌دانید شیری که سرش را در حلقه لوگوی شرکت فیلم‌سازی متروگلدوین‌ مایر می‌چرخاند و می‌غرد، چطور تبدیل به یک آرم جهانی و مشهورترین شیر دنیا شد؟ این کمپانی در اواخر دهه بیست میلادی، شیر را به استودیو آورد و حتی قبل از ساخت فیلم‌ها، از او در حال غریدن مقابل دوربین و میکروفن، فیلمبرداری شد. شیری که حتی بعد از اعلام ورشکستگی این کمپانی هنوز در ذهن سینمادوستان مانده و تقریبا به اندازه تاریخ سینما قدمت دارد.

نسخه دیگری از کتاب فیلم در سایت آمازون

درباره جزئیات کمپانی‌های غول‌آسای فیلمسازی و رابطه بازیگران و کارگردان‌ها با این شرکت‌ها برای به اوج شهرت رسیدن، در کتاب «فیلم» می‌خوانید.

کتاب «فیلم» فقط یک کتاب راهنمای سینمایی نیست؛ این کتاب نوعی نقشه دیدنی و خواندنی است در مسیر معرفی بهترین‌های سینما. یک راه وسیع، بامزه و راحت برای اینکه هرچه می‌خواهید درباره فیلم‌ها و آدم‌های پشت آنها با آمار و ارقام فروش و شکست آنها بدانید.

یک صفحه از کتاب فیلم

کتاب فیلم را رونالد برگان، منتقد سینما و نویسنده سینمایی نوشته و در سری کتاب‌های Eyewitness Companions به عنوان کتاب مرجع منتشر شده است. از سری کتاب‌هایی که راهنمای پروپیمان خوب دیدن و چگونه دیدن فیلم‌هاست و پر از است از اتفاق‌های پشت صحنه و جزئیات و دیالوگ‌های برجسته و فیلم‌های صامت و ناطق.

با این کتاب راهنما، درباره بسیاری از اولین‌ها، تکنیک‌های تازه کشف شده در دوره‌های مختلف سینما، ژانرهای متفاوت،مستند‌های ساختارشکن، ویژگی‌ فیلم‌های موزیکال و پیشرفت‌ فیلم‌های تخیلی در طول تاریخ… می‌خوانید.

نظر شما