پُزنان شهر رنگ و خیال

پزنان
از پایتخت آلمان تا یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای لهستان کمتر از سه ساعت در جاده‌اید. ساعاتی که با رسیدن به شهری با تلفیق سنت و مدرنیزم، از مرکز تا حاشیه‌اش، بادگیر می بینید و قلعه، دروازه آجری، استادیوم مدرن فوتبال و رودخانه و …

پزنان، تا مدتی پیش فقط شهر میزبان نمایشگاه‌های صنعتی و هنری بود: از مد گرفته تا قهوه و تکنولوژی و کنفرانس تغییرات آب‌وهوا. از تابستان گذشته اما این شهر با برگزاری چند بازی از یورو ۲۰۱۲ بیشتر شناخته شد. در این شهر، چه اهل مرکز سنتی و توریستی باشید یا دوستدار بخش مدرن و جدید، چیزی پیدا می‌کنید که هیجان‌زده‌تان می‌کند.

در این شهر، یک آبجوسازی قدیمی جای‌اش را به یک مرکز خرید وسیع با نمای آجری اخرایی و درون گرم و مدرن، داده. ساختمانی که می‌تواند شما را به عنوان علاقه‌مند به یک اثر هنری یا یک جذابیت توریستی خاص و یگانه ساعت‌ها نگه دارد.

بازسازی یک کارخانه ‌آبجوسازی قدیمی در مرکز شهر، با عناصر معماری منحصر به فردی این بنای چند‌منظوره را به وجود آورده، جایی برای خرید، با سالن‌های سینمای پیشرفته، کافه‌ها و رستوران‌های گرم و زیبا و پارکی وسیع با مجسمه‌هایی از حشرات که خودشان قصه مفصل و جداگانه‌ای دارند.


تعداد زیادی از ساختمان‌هایی که در هم گره خوردند و هرکدام احساس متفاوتی را به شما می‌دهند، به یک حیاط بزرگ با رستوران و کافه‌های طراحی‌شده و یک گالری زیبا برای نمایش آثار هنری می‌رسند. با این راهروهایی که به بخش‌های مختلف مرکز خرید به هم می‌رسند، هم احساس خریدکردن برای مشتریان حفظ می‌شود و هم حضور در محلی غیرکلیشه‌ای برای قدم‌زدن و حتی فیلم‌دیدن.

 این مجموعه عظیم، جایزه‌های زیادی را در دنیا در طراحی و معماری کسب کرده، از جمله جایزه بهترین مرکز خرید دنیا را در اندازه متوسط و بهترین مرکز خرید در اروپا.

نشانی: Półwiejska 32, Poznań, Poland

نظر شما