نورِ یک تاریکیِ گسترده

جلد آلبومی از گروه فون فیبلس

آهنگ «نور ِ یک تاریکی ِ گسترده» را بشنوید از گروه فون فیبلس:

فون فِیبلس، گروه موسیقی است که دان مک‌کارتی از سال ۱۹۹۹ در اوکلند کالیفرنیا راه انداخته و شعر و آوازِ آهنگ‌ها هم کار اوست، گاهی هم سازی شبیه دف می‌زند.

داون مک‌کارتی‌دان مک‌کارتی سال ۱۹۹۷ گروه موسیقی خودش و شهر نیویورک را ترک کرد تا آوازخواندن را به تنهایی شروع کند. او فقط یک بلیت بی‌تاریخ داشت و دو تا شماره تلفن. او از وضعیت قبلی فرار کرد به این امید که برای نوشتن ترانه، الهام جدید بگیرد و صدای خودش را برای خواندن پیدا کند.
وقتی اولین سی‌دی او منتشر شد، نیلز فریکدال موزیسینی که به ترکیب تا‌تر و موسیقی علاقه داشت، از ترانه‌های او خوشش آمد و به او پیشنهاد همکاری داد.
از آن موقع این دو نفر با هم کار می‌کنند و با یک وانت گنده، پای پیاده یا با قطار و.. در جاده‌های آمریکای شمالی راه افتادند و‌دان مک‌کارتی ترانه‌سرایی را با کاراکتر نمایشی نیلز، مخلوط کرد و «فون‌فیبلس ِ» تازه شکل گرفت.

موسیقی فان فیبلس (یا فون فیبلس) ترکیبی از سبک‌ها، سازها و صداهای مختلف است؛ ترکیبی از سایکدلیک فولک، آرت راک، موسیقی تجربی، نمایش و هنر اجرا.
دان مک‌کارتی بیشتر ِ ترانه‌های آلبوم «نور ِ یک تاریکی ِ گسترده» را با الهام از داستان‌های نویسنده‌های زن آمریکایی مثل ویلا کاتر و لورا اینگلس وایلدر گفته‌است.

چند آهنگ‌ را اینجا در سایت‌شان بشنوید.

آهنگ «I’d Like To Be» را هم همین‌جا بشنوید:

نظر شما