باید همین‌جا باشد

شان پن
شیان (با بازی شان پن) ستاره ثروتمند موسیقی راک، سال‌هاست خودش را بازنشسته کرده و در دوبلین زندگی می‌کند. همه دلمشغولی‌اش در زندگی، خرید روزانه از سوپرمارکت، پی‌گیری بالا و پایین رفتن بهای سهام، بازی در استخر خالی خانه و قدم‌زدن بی‌هدف است. تنها دوست صمیمی‌ و رفیق کافه رفتن و قهوه‌نوشی‌اش دختر جوان و افسرده‌ای است که عشق به موسیقی راک موضوع مشترک دوستی‌شان است. نقش این دختر را ایو هیوسن دختر بونو (خواننده گروه راک ایرلندی یوتو) بازی می‌کند.

کمی از داستان فیلم در ادامه مشخص می‌شود.

او سال‌هاست با مرگ یک جوان از طرفداران‌اش درگیر است و با افسردگی شدید از موسیقی و گذشته‌اش فرار می‌کند. اما برای دیدار پدر در حال مرگ‌اش، باید بعد از ۳۰ سال به نیویورک برگردد؛ با ترس از پرواز و انزوا و مشکلات روحی زمانی می‌رسد که پدر مرده ولی او وارد ماجرای تازه‌ای می‌شود. او متوجه می‌شود، پدرش سال‌ها دنبال افسر اس‌اس مشخصی گشته که او را در جنگ جهانی دوم در آشوویتس زندانی و شکنجه کرده. برای همین تصمیم می‌گیرد خودش این جست‌وجو را ادامه دهد؛ کاری که هیچ ربطی به روحیه و شکنندگی و وضعیت زندگی‌اش ندارد اما به قول خودش می‌تواند باعث خودشناسی‌اش در یک سفر طولانی جاده‌ای شود.

قیافه و سبک لباس‌پوشیدن شیان در کنار نوع حرف زدن و رفتار معصومانه‌اش در ارتباط با آدم‌ها تناقض‌هایی را به وجود می‌آورد که حتی فکر می‌کنند ممکن است آدم‌کش باشد یا بیمار روانی. بعضی تلاش می‌کنند حال او را بگیرند مثل دختری که در رستوران بین‌راهی قبل از اینکه او را به عنوان ستاره معروف موسیقی بشناسد، اذیت می‌کند:

sean penn life1 sean penn life2

 ریچل: ببین، چیزبرگرت زیادی پخت. برات که مهم نیست؟ متاسفانه زندگی همینه دیگه!

شیان: می دونی مشکل چیه ریچل؟ بدون اینکه بفهمیم، از یک سنی می‌گیم « زندگی‌ام اینطوری خواهد شد» به سنی می‌رسیم که می‌گیم:« زندگیه همینه.»

اسم فیلم از یکی از آهنگ‌های مطرح گروه تاکینگ هدز گرفته شده و در فیلم هم اجرای تازه‌ای از این ترانه می‌شود، شان پن هم بخشی از این آهنگ را با گیتار اجرا می‌کند.

[schema type=”movie” url=”http://www.imdb.com/title/tt1440345″ name=”باید همین‌جا باشد” director=”پائولو سُرنتینو” actor_1=”شان پن” actor_2=”فرانسیس مک‌دورمند” actor_3=”ایو هیوسن” ]

نظر شما